Computer Interfacing
Discussions about interfacing and electronics

RS232 KABEL 20 METER

Computer Interfacing Forum Index -> RS232
Author Message
Roblo
New User

Apr 08, 2010 8:36 pm

ik zoek een rs232 kabel van 20m M/F 9 pins
die moet dienen om de omvormer van de zonnepanelen te verbinden met de computer
iemand een idee waar ik die kan kopen?
of is het mogelijk die zelf te monteren?
of kan ik eerst de kabel trekken tot op de zolder en dan zelf de draden aan te koppelen?
hoe moet ik dan de draden verbinden?
welke kabel heb ik dan nodig?
Guest

Jul 18, 2010 11:20 am

hoi als je kunt solderen dan kun je zelf een kabel trekken van 4 X 0,25mm2 afgeschermd de kleuren maakt niet uit welke je gebruikt als het voor tx en tx gaat heb je 9 polig sub-d connectoren nodig voorbeeld bij de pc pin 2 bruin - pin 3 wit - pin 5 groen - de mantel van de kabel soldeer je aan de behuizing van de connector .aan het zonne panneel kun je pin 2 en 3 omdraaien van kleur dit ligt er aan wat de tx en rx is van het zonnepaneel je kunt dit ook meten met een multimeter 5 is de gnd je meet dan aan pin 2 of 3 hier meet je dan " - 5,64" waarden zijn verschillend maar je meet wel een negatief polariteit dit is dan de tx .en dan moet het goed gaan succes.
Guest
Guest

Oct 28, 2011 9:06 am

Het klinkt misschien afgezaagd ondertussen maar het beste wat je kan doen is eenvoudigweg meerdere offertes anvragen bij verschillende verdelers en de ontvangen offertes (welke op maat zijn wanneer u voldoende info geeft mbt de installatie) met elkaar vergelijken en de vragen die u zichzelf stelt posten in de verschillende beschikbare fora. Voor de beste zijn er verschillende websites beschikbaar die (meestal) snel werken en zorgen voor verschillende offertes van erkende verdelers en u een hoop opzoekwerk besparen.
angleblue63
New User

Sep 15, 2012 5:52 am

To overcome this problem USB has a built in power source. For other small devices like small ethernet switches it would be nice if they could also draw their power from the data lines, but unfortunately until now this wasn't possible.
alinafatima
New User

Jan 10, 2015 11:21 am

I need to make a serial cable between 2 equipment with RJ10 AND DB9 but I dontknow the pinout can any body help me?

alina

Computer Interfacing Forum Index -> RS232
Page 1 of 1

Running on php BB © 2001, 2009 php BB Group
   Lammert Bies     Interfacing     Sitemap     Forum